Spreker

Het thema kan variëren van ‘verbinding’ tot ‘humor’ en van ‘presteren’ tot ‘plezier’. Daarbinnen neemt Leon je mee in een interactieve reis van minimaal een half en maximaal anderhalf uur, naar je eigen gevoel. Hij maakt je bewust van hoe het werkt en wat je ermee kan. Als de mogelijkheid er is haalt hij iemand naar voren om te ervaren hoe het is om verbonden te blijven met het gevoel terwijl er naar je gekeken wordt. Die stap doet al zoveel. Het opent. Niet alleen degene voor de groep, maar alle kijkers.
Na een lezing weet je hoe je bij jezelf kan blijven onder druk. Je weet dan hoe je een prestatie-moment leuk en uitdagend kan maken, in plaats van dat de zenuwen de overhand nemen.

Aanbevelingen >

Leon’s grote prijzencircus

Leon spreekt voor alle ontslagen V&D medewerkers.

 

Bekijk meer

Henk Slagt
Henk Slagt College van Bestuur
Aanbeveling

Jaarafsluiting Summa College

Leon heeft bij de jaarafsluiting van het Summa College in Brainport Eindhoven een ijzersterke onemanshow neergezet. Het bleek, ondanks de beperkingen van 1,5 meter etc.,  voor onze organisatie in alle opzichten een goede keuze om in Muziekgebouw Eindhoven Leon te vragen ons management met humor te trakteren op de afronding van een bijzonder jaar. In de voorbereiding van deze show bleek Leon voor ons een laagdrempelig, gevoelig, aardig, nieuwsgierig en innemend mens. Dat viel temeer op  toen Leon zich oprecht verdiepte in de thema’s van onze organisatie. Vervolgens speelde hij daar in zijn show razendsnel improviserend en luchtig op in. Knap hoe hij zo onze collega’s in de zaal moeiteloos wist mee te nemen, te boeien en aan te spreken. Een aanrader wat ons betreft voor een mooie gelegenheid of voor iedere organisatie die zijn collega’s op een bijzonder, professioneel, op maat gesneden en humorvol cabaret wil trakteren.

Aanbevelingen >
Case

V&D

De V&D was failiet, duizenden medewerkers op straat. Één daarvan vroeg mij iets voor hen te doen, om een beetje lucht en licht in hun leven te brengen. Ik ging gratis voor ze optreden en het werd meer een sessie over ‘hoe om te gaan met je gevoel’ dan een show. Midden in de voorstelling vroeg ik een dame die nog heel boos was om zich uit te spreken. Toen ze dat deed, verlichtte ze daarmee de hele zaal. Eigenlijk werd mijn verhaal, het verhaal van de zaal. Ik gaf alleen maar vorm en woorden aan het gevoel wat er heerstte.

Logo Boskalis Logo Oably Logo Summa Logo Freo Logo Dela Logo Aon Logo Athlon Logo Vegro
Jessie Faber
Jessie Faber Marketing- en communicatieadviseur
Aanbeveling

Gevoel voor humor!

Voor de kick-off van stichting Springplank was ik bezig met het organiseren van een veiling. Het moest een veiling worden die meteen aangaf waar Springplank vanaf toen voor stond, het begeleiden van dak- en thuislozen door middel van participatie. Wat belangrijk hierbij was, is dat mensen geen medelijden kregen met de doelgroep, maar juist met een lach (en natuurlijk af en toe een traan) naar de doelgroep luisterde. Via verschillende aanbevelingen kwam ik bij Leon. Ik heb Leon toen benaderd en de klik was er meteen. Interesse in de organisatie, inlevingsvermogen in onze doelgroep en tegelijkertijd een gevoel voor humor maakten deze klik en was de juiste combinatie. Een perfecte avond waarin Leon het publiek actief meenam en een nieuwe kijk op de doelgroep creëerde.  

Aanbevelingen >